STEMTHERAPIE

Wat is stemtherapie?

Stemtherapie is een ge­spe­cia­li­seer­de behandelmethode die gericht is op het verbeteren van de kwaliteit, kracht en flexibiliteit van de stem. Wij als stem­therapeuten werken nauw samen met de cliënt om de oorzaken van het stemprobleem te identificeren en op maat gemaakte be­han­del­plannen op te stellen, om er vervolgens samen mee aan de slag te gaan.

Wij onderzoeken en behandelen zowel kinderen (vanaf de lagere school) als volwassenen met stemproblemen. Een stem­pro­bleem kan zich bijvoorbeeld uiten in heesheid of een ruwe stemkwaliteit, het wegvallen van de stem of pijn in de keel.

In onze praktijk staat het herstellen, versterken en ver­beteren van jouw stem centraal, zodat je weer vol vertrouwen en vrijuit kan spreken, zingen en communiceren.

Ook gezonde stemmen kunnen bij ons terecht voor stemtraining en het optimaliseren van het stem­gebruik bij spreken of zingen.

​​

Elke maand organiseren wij in samenwerking met een NKO-arts een stemkliniek in het Sint-Vincentiusziekenhuis te Ant­wer­pen. Hier wordt op afspraak een logopedisch en medisch stem­onder­zoek gecombineerd om snel een totaalbeeld van de stem­mogelijkheden te verkrijgen.

Wat is stemtherapie? Larynxmodel
Microfoon

Voor wie is stemtherapie?

Stemtherapie is geschikt voor een breed scala aan individuen, waaronder:

• professionele sprekers en docenten die hun stem nodig hebben voor dagelijkse taken.

• zangers en vocalisten die streven naar verbetering van hun stemkwaliteit en prestaties.

• personen die last hebben van stemproblemen als gevolg van overmatig stemgebruik, stress, een letsel of andere aandoeningen.

• transgenders die logopedische begeleiding nodig hebben bij het optimaliseren van de stemverandering.

Neem vandaag nog contact met ons op via dit contactformulier om een afspraak te maken of om meer informatie te verkrijgen over stemtherapie.

Bedankt voor je bericht! We nemen spoedig contact met je op.